HOGESNELHEIDSLIJN VAN €11 MILJARD IS KLAPPER…ALHOEWEL…

Hoge Sneilheids Lijn oftewel HSL. Het is maar wat je hoge snelheid noemt natuurlijk, maar voor 11 miljard euro verwacht je toch wat, of niet dan? Maar ja, dat is dan buiten de NS gerekend.

Lambert Rinkens, Landgraaf, 29 december 2018, 20:33

Zo’n kleine €11 miljard koste de HSL en dat moest hem dan worden. De klapper onder de spoorweg projecten. En dat werd het dan ook.

Eerst en vooral een hoop gelazer met de Italiaanse treinen. Ronduit een drama of soap te noemen. Die treinen bleken nog gammeler dan een Fiat van 50 jaar geleden. Van alle ellende werden die maar afbesteld. De Intercity Direct kwam er voor in de plaats.

Op het traject Amsterdam -Brussel mag de passagier dan van zijn ritje genieten. En daar heeft ie dan vaak genoeg langer plezier van dan de tijd die het spoorboekje daarvoor aangeeft. Ruimschoots de tijd om erover na te denken of dit dan wel 11 miljard euro waard was, zou je zo maar te binnen kunnen schieten.

Bijna 20% van de treinen daar komt te laat. Lekker genieten van je treinreis dus. En dat mag ook wel voor dat geld. Want het retourtje Amsterdam-Brussel kost maar liefst €90,-.

Waarom zo duur? En nu komt ie: volgens NS: “De prijzen zijn zo duur omdat anders te veel mensen gebruik willen maken van de trein….”

Zouden al die reizigers dan zo graag 1 op 5 keer te willen komen dan?

Bron: Joop.nl

Fotografie: Nicky Bogaard

Please follow and like us:
RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
Instagram